30.05.2024

Toulky Florencií a Římem aneb Po stopách naší evropské kultury

Je to více než rok, kdy jsme poprvé dostali možnost přihlásit se na dějepisnou exkurzi do Itálie, konkrétně do Florencie a Říma. Ta dlouhá řádka měsíců utekla závratným tempem a my, plni očekávání, konečně vyrážíme.

1. den:

V neděli 19. května 2024 v 16 hod. začínala naše výprava do Itálie. Cesta byla náročná, ale také plná zážitků a zábavy.

2. den:

Po brzkém ranním příjezdu na předměstí Florencie někteří dospávali, jiní se chystali na prohlídku krásné Florencie, do jejíhož srdce jsme se museli dopravit tramvají.

Jako první jsme si celé město prošli. Navštívili jsme např. Most zlatníků, hlavní náměstí Signoria, náměstí Piazzale Michelangelo s kopií sochy Davida nebo jsme na vlastní oči mohli spatřit impozantní katedrálu Santa Maria del Fiore. Naši pouť městem jsme zakončili v centru Florencie.

Po dlouhém, ale krásném dnu nás ještě čekal několikahodinový přesun do Pavony na ubytování. Cesta trvala asi 4 hodiny. Jakmile jsme se ubytovali, navečeřeli jsme se a šli spát.

3. den:

Další den jsme ráno vyrazili na prohlídku antického areálu Ostia Scavi, kde jsme měli možnost skrze vykopávky nahlédnout do života starých Římanů. Odtud jsme pak přejeli na pobřeží Tyrhénského moře, což byl jeden z nejlepších zážitků jak pro ty, co už u moře byli, ale především pro ty, kteří dostali možnost se v moři smočit poprvé :) Oběd jsme si dali v jedné restauraci na pláži - nečekaně to byly těstoviny :) Odpoledne jsme autobusem přejeli do kouzelného městečka kolem letního papežského sídla, z nějž byl nádherný výhled na jezero Albano.

4. den:

Předposlední den už lehce ubývaly síly, ale všichni byli unešeni krásou Itálie, tak jsme si to stále užívali.

Příměstským vlakem a metrem jsme se přesunuli do centra Říma, kde nás čekala návštěva těch nejhezčích památek – např. Andělský hrad, Španělské schody, Fontána di Trevi a Pantheon se svou legendární kopulí, který nás všechny okouzlil. Nemohli jsme se vynadívat! Byl by hřích jet do Říma a nenavštívit Vatikán a Svatopetrské náměstí s bazilikou sv. Petra, které bylo plné turistů, kteří se toužili podívat dovnitř baziliky.

Tento den nás také čekala poslední večeře a noc v našem hotelu.

5. den:

Poslední den, který většina z nás nechtěla, aby byl poslední. Po snídani jsme všichni vyklidili pokoje a nachystali zavazadla k autobusu.

Vlakem jsme se opět přesunuli do Říma. Tento den nás čekala procházka přes náměstí Piazza Venezia ke Kapitolu, Forum Romanum - nejstarší římské náměstí, ale především prohlídka nejznámější antické památky – Kolosea, které nás všechny opět dostalo svou mohutností a krásou!

Bohužel, všechno jednou končí, tak po krásných pár dnech strávených ve slunné Itálii nastává věc smutnější, a to cesta domů.

6. den:

Cesta zpět byla náročnější, ale všichni jsme ji zvládli. Nad ránem, když jsme se blížili k hranicím, se pomalu začínali všichni těšit domů. Někteří cestu prospali, jiní protrpěli, ale zájezd jsme si neskutečně užili. Domů jsme si odvezli nejen suvenýry, ale především krásné zážitky, vzpomínky a snad i úctu a respekt k těm, co položili základy naší kultury. A jedním slovem – bylo to prostě BOŽÍ!