První společný projekt žákovského parlamentu

OLYMPUS DIGITAL CAMERAViděno očima Michaely Grebeňové: Dne 30.ledna se konala druhá schůzka školního parlamentu, která se ovšem nesla v poměrně odlišném duchu než ta první. Sešli jsme se všichni – členové parlamentu s po ránu velmi dobře naladěnými učiteli a s některými kandidáty, kteří ve volbách neměli tolik štěstí dostat se do třináctičlenného týmu žákovského parlamentu.Bylo ráno,  den volna. Cílem bylo pracovat na společném projektu. Ještě předtím jsme však my, parlamenťáci, měli čest přijmout kandidáty, kterým chybělo ve volbách jen málo hlasů k tomu, aby se stali součástí jádra parlamentu. Přijali jsme je do širšího týmu parlamentu a na důkaz toho jsme jim připnuli odznak, kterým jsme jim poděkovali za jejich kandidaturu, vyjádřili, že si vážíme jejich ochoty ke spolupráci a stvrdili tak, že s nimi chceme nadále spolupracovat. Společně jsme si tedy ujasnili naše postavení, společné odhodlání a potřebu širší kooperace. Pak jsme se mohli pustit do hlavní náplně naší schůzky. Tou totiž bylo, abychom společně vytvořili hmatovou stěnu, díky níž nezůstane ani jeden smysl žáků z našeho prvního stupně nedotčen. Měli jsme za úkol vytvořit něco, co by se dětem na první pohled zalíbilo, a něco, co by následně v dětech probudilo zvědavost a určitý druh vlastní fantazie. Rozdělili jsme se tedy do čtyř pracovních týmů, kde každý z nich měl pomocí látek, koření, vln, skořápek od ořechů a dalších věcí, nějak ztvárnit jedno z ročních období. S nadšením a očekáváním z výsledku jsme se vrhli do práce, až jsme sami byli překvapení, co nás napadalo a jak jsme byli schopni naše myšlenky zrealizovat. Jak se říká „fantazií se meze nekladou“, tak přesně to nyní platilo i v našem případě. Použili jsme různé druhy koření na rozvinutí čichu, hudební nástroje pro nastražené uši, díky kamínkům, kožešinám a jemným látkám jsme nezapomněli ani na hmat, a sjednotili to všechno hlavně pro oči. My sami jsme byli s výsledkem spokojení a naštěstí jsme mile potěšili i naše učitele, kteří nás svými vtipy, pohodovou a motivační atmosférou doprovázeli celé dopoledne. Školní parlament se tedy nyní skládá ze dvou částí: hlavního týmu, „srdce parlamentu“, tvořeného 13 žáky a třemi učiteli a širšího, rozšířenějšího týmu složeného z většiny ostatních kandidátů. A tak jsme se opět posunuli o krok dál. Dokázali jsme, že na realizaci vašich myšlenek a přání pracujeme a že jsme plně odhodlání, pro to udělat vše, co jen bude možné.

 

Sdílejte!