Projekt Zdravá výživa

P123456Celý poslední únorový týden patřil ve druhých třídách projektu Zdravá výživa. V prvouce si děti připomněly, co je zdravé, seznámily se s potravinovou pyramidou. Vymýšlely jídelníček. Co všechno patří ke správnému stolování si vyzkoušely tak, že vystříhaly obrázky příborů, skleniček, talířků apod., kterým musely najít správné místo na stole. Projektové vyučování pokračovalo ve výtvarné výchově a pracovních činnostech. Děti si vybarvily papírové talířky a zvýraznily sestavený jídelníček žlutým papírem, který připomínal sýr s veselou šedou myškou. V českém jazyce žáci přiřazovali ke slovům nadřazeným např. mléčné výrobky, pečivo, ovoce a zelenina slova souřadná a podřazená. V matematice se na ně usmíval z pracovního listu skřítek Cibuláček s příklady a tajenkou Jez zdravě, žij zdravě a bude ti hej. V tělesné výchově si protáhli tělo, posílili svaly a nechyběla veselá pohybová hra pro radost. Své znalosti si doplnili dalšími informacemi od pracovnice ze SVČ Klubko ze Starého Města, které druháčky navštívila. Žáci se rozdělili do skupin a poznávali obiloviny a luštěniny. Seznámili se např. s cizrnou, pohankou a jáhly. Dozvěděli se, že jáhly jsou z prosa, kroupy z ječmene a ovesné vločky z ovsa. Za pozornost a vynaložené úsilí jim pracovnice přinesla řeřichu, kterou si děti s paní učitelkou na navlhčené vatě naklíčí, přinesou z domu pečivo s máslem a společně ve škole naklíčenou řeřichu ochutnají. Žáci dokázali s nabytými vědomostmi bezpečně zařadit jednotlivé obrázky potravin do potravinové pyramidy. Za výborné zvládnutí úkolů a píli čekala děti očekávaná odměna. Společně si přichystaly pomazánku z naklíčené fazole mungo a lučiny. Dětem i paní učitelkám velmi chutnala. Už teď se těšíme na další setkání.

 

Sdílejte!